شرکت کاغذ پلاست

شرکت کاغذ پلاست در سال ۱۳۸۱ در تهران تاسیس گردید و در شهرک صنعتی جنت آباد در زمینه معرفی و بازاریابی کاغذ های مصنوعی در ایران فعالیت خود را آغاز نمود

شرکت کاغذ پلاست

شرکت کاغذ پلاست در سال ۱۳۸۱ در تهران تاسیس گردید و در شهرک صنعتی جنت آباد در زمینه معرفی و بازاریابی کاغذ های مصنوعی در ایران فعالیت خود را آغاز نمود

شرکت کاغذ پلاست

کاغذ پلاست نوعی کاغذ است که در تولید آن به جای استفاده از مواد اولیه حاصل از چوب درختان ، از مشتقات نفتی و مواد اولیه پتروشیمی استفاده شده است . رشد روز افزون مصرف انواع کاغذ و مقوا در جهان و محدودیت منابع طبیعی و پوشش گیاهی در کره زمین اهمیت استفاده از کاغذهای مصنوعی را بخوبی نشان میدهد.

بایگانی

سوال: تفاوت کاغذهای مصنوعی (کاغذ پلاست) با کاغذ های معمولی چیست ؟
پاسخ: کاغذهای معمولی از مواد اولیه سلولزی حاصل از چوب ساخته شده اما کاغذهای مصنوعی از رزین های پلاستیکی تولید می شوند به همین دلیل کاغذهای پلاستیکی ضد آب بوده و رطوبت در آن ها جذب نمی شود و همین عامل باعث مقاومت آن و ماندگاری در مقایسه با کاغذ معمولی می باشد. از دیگر جهات مانند چاپ پذیری و عملیات بعد از چاپ و حتی از نظر ظاهری نیز این دو نوع محصول هیچ تفاوتی با هم دیگر ندارند و کاغذ معمولی پمن داشتن خواص کاغذ معمولی امتیازات ویژه خود مانند قابلیت دوخت حرارتی به جای استفاده از چسب و یا امکانات وکیون شدن را نیز دارا می باشد.

سوال: آیا کاغذهای مصنوعی قابل بازیافت می باشند؟
پاسخ: بله ، این کاغذ از جنس پلی پروپیلن ساخته می شوند و از راه های مختلف قابلیت بازیافت و استفاده مجدد مانند سایر پلاستیک ها را دارا می باشند از طرفی استفاده از لیبل های کاغذپلاست بر روی بطری ها و ظروف پلاستیکی کار بازیافت آن ها را به دلیل هم جنس بودن با هم دیگر نسبت به لیبل های کاغذی آسان تر می نماید.

سوال: آیا از کاغذهای مصنوعی در پرینتر های لیزری و دستگاه های چاپ دیجیتال و یا دستگاه های کپی به جای کاغذ می توان استفاده نمود ؟
پاسخ: خیر ، حرارت بالا در دستگاه های فوق الذکر مخصوصاً در کاغذ های با ضخامت کمتر از 150 میکرون موجب تغییر فرم و ایجاد اشکال در کار خواهد شد بنابر این استفاده در این موارد توصیه نمی گردد ولی از نوع کوتینگ دار انواع کاغذ پلاست در پرینترهای جوهر افشان و دستگاه های چاپ پلاتر می توان استفاده نمود.

سوال: در طراحی برای چاپ روی کاغذ پلاست چه نکاتی مهمی را باید در نظر گرفت ؟
پاسخ: از آنجا که تمام مراحل قبل از چاپ روی کاغذ پلاست مشابه سایر کاغذ ها می باشد طراحی کارهای چاپی جهت تهیه فیلم و زینک نیز تفاوتی با کارهای معمولی ندارد لکن دو نکته را اگر طراح در نظر بگیرد نتیجه بهتری از چاپ از نظر زمان خشک شدن کارهای چاپی می توان گرفت : اول اینکه سعی شود در طرح مورد نظر از رنگهای پر و به اصطلاح تنپلات کمتر استفاده شده و کارروی زمینه سفید انجام گردد و در صورت استفاده از رنگ مشکی حتما از مشکی ۱۰۰٪ استفاده شود . در مورد نکات مربوط به چاپ در سایت شرکت توضیحاتی داده شده که مراجعه به آن مفید می باشد .

سوال: آیا شرکت کاغذ پلاست در تولید محصولات چاپی نیز مشارکت می نماید ؟
پاسخ: خیر - سیاست کلی مدیریت شرکت تولید کاغذ وعرضه آن بصورت خام می باشد و این شرکت هیچگونه مشارکتی بااشخاص حقیقی وحقوقی در خصوص تولیدات فرعی بااستفاده از کاغذ پلاست نمی نماید علت این امر هم واضح است چراکه اگر یک شرکت فروشنده مواد اولیه وارد اینگونه فعالیتها گردد به نوعی رقیب مشتریان خود می شود و این موضوع در دستور کار شرکت نیست .

سوال: آیا امکان نوشتن با دست و بوسیله مداد یا خودکار روی کاغذ پلاست وجود دارد بطور کلی این کار با چه وسیله ای بهتر انجام می شود ؟
پاسخ: بله باخودکار و مداد براحتی مانند کاغذ معمولی روی کاغذ پلاست نوشته می شود اما نوشتن بوسیله ماژیک های معمولی و یا ماژیک های وایت برد و یا روان نویس توصیه نمی شود زیرا پس از نوشتن با آنها جهت خشک شدن زمان زیادی را لازم دارند و ممکن است با دست کشیدن روی آن سطح ورق کثیف شود در صورتیکه نیاز به نوشتن با ماژیک روی این کاغذ ها وجود داشته باشد بهترین وسیله ماژیک های مخصوص نوشتن روی CD می باشد که در بازار در رنگهای مختلف موجود است .

سوال: آیا جهت چاپ بهتر برروی کاغذهای پلاستیکی مرکب های خاصی وجود دارد ؟
پاسخ: بله علیرغم اینکه امکان چاپ افست برروی کاغذپلاست بوسیله مرکب های معمولی موجود در بازار بخوبی وجود دارد برخی از تولیدکنندگان مرکب های چاپ افست در دنیا مرکب های بخصوصی را جهت چاپ روی سطوحی که جذب آب در آنها ضعیف است و یا وجود ندارد عرضه نموده اند این مرکب ها جهت چاپ روی ورقهای آومینیومی و سایر سطوح مشابه نیز بکار می روند توجه داشته باشید این مرکب با مرکب های یو وی متفاوت است . شرکت کاغذ پلاست در نظر دارد در آینده نزدیک نسبت به ورود و عرضه این نوع مرکب از تولید کنندگان معتبر خارجی اقدام نماید و جهت تسریع در امر چاپ روی کاغذ پلاست در اختیار مصرف کنندگان قراردهد .